Met welke website informatie wil je bezoekers trekken voor je website?

Inzicht levert originaliteit voor je website informatie op.

De studenten op de school van journalistiek leren dat een goed verhaal altijd de vragen wie, wat, wanneer, waar en waarom beantwoord. Het idee was een verhaal goed, duidelijk en relevant voor de lezer te maken.

Net zoals journalistiek moet je website informatie ook een goed verhaal vertellen. Verhalen spreken mensen nu eenmaal meer aan. En jij wilt mensen aanspreken met je website.

Om inzicht te krijgen over je website informatie moet je jezelf vragen stellen.

Waarom maak je website informatie? Wat zijn je doelen? Wat wil je bereiken? Dit zijn de vragen die je ook al jezelf gesteld hebt toen je een ondernemingsplan aan het maken was. De hoeksteen van een goede content strategie is dat het aansluit bij je zakelijke doelen en strategie voor de langere termijn. Natuurlijk kan je zomaar beginnen met een blog te vullen, maar ik denk niet dat het effectief is om je doelen te bereiken. Er zijn een aantal mogelijkheden waarom je informatie op je website plaatst:

•    Om nieuwe klanten aan je te binden
•    Bekendheid voor je bedrijf en een Buzz creëren.
•    Om meer informatie te delen over je bedrijf zodat je beter op internet gevonden wordt.
•    Om je communicatie te beheren en mensen een reden geven over je bedrijf te praten.

Wie wil je aanspreken met je website informatie? Welke website informatie dient het best je klanten? En wat is je ideale klant?

•    Wie wil je bereiken? Wat is je doelgroep, je markt?
•    Waar kan je ze online bereiken? Waar zitten ze online?
•    Hoe hebben ze toegang tot jouw website informatie? Desktop,laptop, iPad of smartphone?- als je klanten veelal mobiel internetten, kunnen ze je dan bereiken? En als je klanten je via een desktop computer op hun werk bereiken, installeer dan niet teveel plug-ins zodat je geblokt wordt door de firewall van het bedrijf.
•    Wat is hun houding ten opzichte van je website informatie? Willen ze geamuseerd, geïnformeerd of geschoold worden. Zijn ze onderweg en hebben ze de informatie snel en handzaam nodig of hebben ze de tijd om het hele stuk op het gemak te lezen en te laten bezinken?
•    Wat  wil jij je bezoekers laten doen? Elke website heeft een doel. Elke website vraagt om een actie van de bezoeker. Daarom moet je website een oproep tot actie hebben.  Moeten ze iets kopen? Inschrijven voor een nieuwsbrief? Meedoen aan een cursus? Een afspraak maken om langs te komen bij je bedrijf?
•    Welke content heb je al? Bekijk de informatie die je al reeds in je bezit hebt. Wat heb je al online staan? Oude brochures, dvd’s, boeken, maak niet uit wat. Als het maar informatie bevat die je kan gebruiken. Maak een inventarisatie van je informatie.

Dit zijn vragen waar je even de tijd voor moet nemen. Ik begrijp dat het veel leuker is om over je favoriete interesse te schrijven, maar op de lange termijn heb je er veel voordeel bij.

Maak duidelijke doelen. Hoe ziet succes er uit? Ook deze vraag heb je al eerder gesteld bij het maken van je ondernemingsplan. Je ziet dat sommige dingen niet voor niets zijn geweest om een strategie te bepalen.

Maak je doelen concreet volgens het smart principe dat ik in het boek “Maak meer winst op Internet” ook uitgelegd heb.

De doelen moeten specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tastbaar zijn.

Bijvoorbeeld:

Als je een blog schrijft kan je doel zijn:
•    Het aantal inschrijvers voor je nieuwsbrief
•    Het aantal links naar je blog, omdat mensen naar je blog linken.
•    Het aantal reacties dat je op je blog krijgt.
•    Het aantal mensen dat je blog op facebook liken of via twitter doorsturen.

Bij foto’s en video kan het liken op facebook of het aantal keren dat de video bekeken is een doel zijn.
Bij een cursus kan het aantal inschrijvers een doel zijn. En bij een Eboek het aantal downloads.

Krijg inzicht waarom en voor wie je website informatie maakt en wat je ermee wilt bereiken. Dit zal je zeker voordeel opleveren bij het maken van goede content voor je website. En goede content voor je website zorgt voor steeds terugkerende bezoekers die doen wat jij wilt bereiken.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over Website:

Gebruiksvriendelijkheid van de website
–Vormgeving van de website
Inhoud van de website
–Content en Marketing
–Met welke informatie wil je bezoekers trekken naar je website?
–De long tail zorgt voor je bezoekersaantallen
–Welke website tekst gebruik je?
Doel van de website
–Leads genereren
–inkomsten genereren
–Informatie verschaffen
–merkondersteuning

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771