De Long tail zorgt voor je bezoekersaantallen

Het begrip Long Tail werd voor het eerst uitgebreid geïntroduceerd door Chris Anderson in een artikel in Wired Magazine uit oktober 2004. Het komt volgens de long tail op neer dat producten die maar weinig afnemers hebben of waar weinig vraag naar is, gezamenlijk een groter deel van de markt kunnen innemen dan de grote ‘hits’ in de industrie, zolang de winkel of het distributiekanaal maar groot genoeg is.

De long tail voor zoektermen

Als we de long tail vertaling naar website informatie en zoektermen, dan komt het erop neer dat je zoektermen waar maar weinig vraag naar is, gezamenlijk een groter deel bezoekers oplevert dan de belangrijke zoektermen waar enorm veel concurrentie voor is.

Gemiddeld kan je zeggen dat het aantal bezoekers dat je krijgt voor een zoekterm als je nummer 1 bent in Google 40% van de mensen is. De tweede plaats krijgt 26%. De derde slechts 14%, enzovoorts. Het komt erop neer dat als je op de tweede pagina van de zoekresultaten staat, je slechts kruimels van aantallen bezoekers krijgt. Voor zoektermen met minder concurrentie komen minder bezoekers, maar is het wel haalbaar om bovenaan in de zoektermen te eindigen. Het is beter om een groot deel van de kleine taart te krijgen, dan kruimels van een grote taart.

Als je de statistieken zou bestuderen dan kan je de conclusie trekken dat de meerderheid van de bezoekers niet komen van je top zoekwoorden, maar van de vele zoektermen met een lagere concurrentie. De long tail.

Het lijkt erop dat je meeste bezoekers komen van de top zoektermen. Het tegenovergestelde is waar; de meeste bezoekers komen van je long tail omdat je moet zorgen dat de long tail heeeel lang is.

De les van de long tail

Maar de belangrijkste les die getrokken kan worden van de long tail is dat je veel verschillende content of inhoud op je website moet hebben om een long tail te creëren. Dat geeft de resultaten op de long tail zoektermen.

Als je in een markt zit waar de competitie van de zoektermen hoog is, denk dan na over de mogelijkheden waarop nog meer gezocht kan worden door bezoekers.

Deze andere manier van denken is je voornaamste eigenschap om te slagen in je strijd om de zoekmachine resultaten en je bezoekers aantallen.

Ik heb voor de website www.recepten-dieet.nl het woord afvallen als top zoekwoord niet gebruikt. Maar voor de termen:

groene smoothies, vetverbranding, kokosnoot olie, chiazaad, verzadigd vet, groene thee drinken, afslankthee, goji bes,frituren met zonnebloemolie en recepten dieet staat de website op de eerste pagina van Google.

De zoekmachines houden van dit soort websites. Na iets meer dan een half jaar dat de website gelanceerd is trekt hij meer dan 4000 bezoekers met maand. Voor het woord afvallen had mij dat nooit gelukt. Maar al deze zoekwoorden leveren tezamen een flink aantal bezoekers voor een vrij eenvoudige site, waar niet veel geld in gestoken is.

Voordeel van de long tail

Een bijkomend effect is dat je over een groot aantal verschillende onderwerpen schrijft. Hierbij geef je oplossingen voor de problemen die mensen hebben. Dit zijn de oplossingen waar mensen naar op zoek zijn op internet.

Je moet anders over je onderneming gaan denken. Neem bijvoorbeeld nogmaals de website van recepten-dieet. Zie je onderneming niet als een plek waar mensen spullen kunnen kopen om af te vallen. Zie je onderneming als een informatie voorziening. Je enige doel moet zijn om opvallende waardevolle informatie te geven die mensen helpt een probleem op te lossen. Beter dan enige andere onderneming in jouw markt. Dit gaat je uiteindelijk verkopen opleveren.

Mensen zoeken op internet naar deze oplossingen, door de long tail zoekwoorden. De mensen gaan je zien als iemand die hun problemen oplost. Dit verdiept de relatie met de klant en uiteindelijk zal de klant jou vertrouwen en zijn bestelling bij jou plaatsen.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over Website:

Gebruiksvriendelijkheid van de website
–Vormgeving van de website
Inhoud van de website
–Content en Marketing
–Met welke informatie wil je bezoekers trekken naar je website?
–De long tail zorgt voor je bezoekersaantallen
–Welke website tekst gebruik je?
Doel van de website
–Leads genereren
–inkomsten genereren
–Informatie verschaffen
–merkondersteuning

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771