Ondanks de crisis stijgen de internetverkopen

Dat blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org.

Er wordt door meer mensen online geld uitgegeven, al houdt men de hand beter op de knip; het gemiddelde bedrag was de eerste helft van dit jaar 120 euro per order, de eerste zes maanden van vorig jaar was dit nog 145 euro. Het aantal online bestellingen steeg met 34 procent in vergelijking met de eerste zes maanden van 2009, hierdoor werd de omzetgroei vastgehouden. Het aantal mensen dat online winkelde, steeg met 7 procent naar 7,6 miljoen.

De groei gaat desondanks minder hard dan in de voorgaande jaren. Ed Nijpels voorzitter van Thuiswinkel.org: “Het ligt voor de hand dat ook de thuiswinkelbranche niet helemaal ongevoelig is voor afnemende consumentenbestedingen.”

Thuiswinkel.org geeft ook enkele cijfers over aankopen via de mobiele telefoon. Het blijkt dat de eerste zes maanden van dit jaar een op de twintig kopers een bestelling plaatste via de mobiele telefoon.

, , , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie