Wie koopt er?

Probeer zo veel mogelijk te weten te komen van de leefwijze van je (potentiële) klanten om een algemene beschrijving te krijgen.

  • Waar leven ze?

In welk land, provincie,regio of stad wonen ze?

Maar ook gevraagd kan worden: in welk taalgebied wonen ze? Is het klimaat warm of koud? Wonen de klanten ver of dichtbij winkels?

  • Hoe zijn ze?

Leeftijd, geslacht, gezinsgrootte, opleiding, beroep, inkomen, etc. Door voor klanten deze profielen te maken kunnen trends gesignaleerd worden, waarbij zich nieuwe mogelijkheden kunnen voordoen. Waarom is de markt die te maken heeft met gezondheid zo sterk aan het groeien? Omdat de babyboomers nu op een leeftijd komen dat zij realiseren gezond te moeten leven om nog lang van hun pensioen te kunnen genieten.

  • Wat doen ze?

Hierbij geef je de karakteristieken van de levensstijl van je klanten. Hobby’s, kijkgedrag op televisie, sociale activiteiten, lidmaatschappen, vakanties, etc.

  • Hoe handelen zij?

Volgens sommige gedragwetenschappers zijn er vijf persoonlijkheidstypen licht gebaseerd op het Myers-Briggs Type Indicator (MBTI):

1.       Vernieuwers: jong en goed opgeleid, gaan makkelijk om met nieuwe ideeën en technieken, actief, laten zich door diverse bronnen informeren. (2,5 % van de bevolking)

2. Vroege instappers:mensen die zorgvuldig afwegen, staan open voor argumenten, voorbeelden voor anderen. (13,5 % van de bevolking)

3. Vroege meerderheid:risicomijders, vastbesloten, niet bereid nieuwe producten te proberen zonder dat ze algemeen geaccepteerd zijn. (34 % van de bevolking)

4. Late meerderheid:uitermate voorzichtig, teleurgesteld in andere producten, onwillig nieuwe producten te gebruiken, reageren op druk van vrienden. (34 % procent)

5. Treuzelaars:afwijzend tegenover vernieuwingen, wachten tot producten ouderwets zijn en twijfelen dan nog steeds. (16 % van de bevolking)

Aan de percentages zie je het bijbehorende percentages van de verschillende typen.  Door de jaren heen is er veel informatie verzameld over de kenmerken van personen die tot een van de persoonlijkheidstypen behoren. Probeer vast te stellen welke persoonlijkheidstypen positief op je product zullen reageren en bekijk het bijbehorende percentage. Begin daarna met het omschrijven van de doelgroepen om zo een (marketing)plan te ontwikkelen dat efficiënt en effectief is.

Een beschrijving van je klanten door middel van hun profiel, geografische gegevens of levensstijl zegt nog steeds niets over je klanten met het oog op je markt en product. Je moet nog andere manieren vinden om je klanten in marktsegmenten onder te verdelen.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771