Wat kopen zij?

Om klanten in groepen te verdelen op basis van wat ze kopen ka je linken met je eigen product. Stel je marktsegment vast aan de hand van de producten die bepaalde groepen klanten kopen. Kijk daarna wat de wensen van elke groep zijn. Bepaal hoe je die groep beter van dienst kan zijn door aanpassing van de volgende aspecten:

  • Producteigenschappen. Wat kan je product?
  • Verpakking. Hoe wordt je product verkocht?
  • Prijs. Wat mag je product kosten?
  • Leveringsvoorwaarden. Waar is je product verkrijgbaar?

Wat kan je product?

Dit verwijst naar de specificaties en kenmerken van het product en wat je klanten van jouw product verwachten. Deze verwachtingen kan je in groepen onderverdelen. het blijkt dat klanten uit een bepaalde groep ook in andere opzichten veel met elkaar gemeen hebben.

  • Hoe vaak ze je product gebruiken. Soms, vaak, geregeld.
  • Hoe ervaren ze het gebruik van je product. Beginners, gevorderden.
  • Wat ze doen met je product. Ontspanning, zakelijk.

Richt jij je tot de mensen die jouw product soms, zonder veel kennis van je product als ontspanning gebruiken? Of richt jij je tot de intensieve, professionele zakelijke gebruiker?

 

Hoe wordt je product verkocht?

De verpakking is meer dan het papier of de doos. Het heeft ondermeer te maken met:

  • Reclame. Radio, tijdschriften, advertenties, t-shirts.
  • Promotie. Speciale aanbiedingen, acties, coupons.
  • Marketing. Recensies, website, direct mailing.
  • Service. Garantie, productondersteuning.

Richt jij je tot de massa met je product of heb je een product voor een kleine groep fijnproevers?

 

Wat mag je product kosten?

Grof verdeeld zijn er 2 groepen. Er zijn klanten die prijsgevoelig zijn en er zijn klanten die bereid zijn voor kwaliteit te betalen. Echter de prijs/kwaliteit-verhouding is voor elke markt van fundamenteel belang.

Nogmaals: Richt jij je tot de massa met je product of heb je een product voor een kleine groep fijnproevers?

 

Waar is je product verkrijgbaar?

Lingerie en cosmetica kunnen vaak gekocht worden op party’s. Dit komt omdat deze producten een persoonlijke verkoopbenadering vragen of dat ze mensen onderdeel maken van een groep of club.

Producten kunnen verkrijgbaar zijn in: warenhuizen, beurzen, speciaalzaken, via een catalogus, internet. Bij elk verkoopkanaal horen weer andere factoren die betrekking hebben op je product.

  • Verkrijgbaarheid op elk tijdstip (24-uursservice, automaten, internet)
  • Verkrijgbaar op elke plaats (benzinestations, avondwinkels, horeca)
  • Gegarandeerde levering (voor 21:00 uur besteld, de volgende dag geleverd)
  • Tijdgevoeligheid (koude pizza smaakt niet)

Door de verkrijgbaarheid kan je een onderverdeling maken in groepen gebruikers van je product.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771