Waarom kopen zij?

  • Wat zoekt je klant?
  • Wat vindt je klant belangrijk?
  • Wat motiveert je klant?
  • Hoe kijkt je klant tegen de dingen aan?
  • Hoe maakt je klant zijn keuze?

Door deze vragen te beantwoorden, maak je marktsegmenten die gebaseerd zijn op de voordelen waar klanten naar op zoek zijn. Kan je een onderverdeling van je klanten maken in deze groepen dan kan je tegemoet komen aan de wensen en behoeften van je klanten. Dit biedt de beste mogelijkheden.

Wat zoekt je klant?

Stel een lijst samen met de voordelen waarmee de wensen van je klanten worden vervuld. Verwissel de voordelen niet met de eigenschappen va je product.

De eigenschappen worden bepaald door het product: Er kunnen veel boeken opgeslagen worden in een Ereader.

De voordelen worden bepaald door de klant: de klant hoeft geen zware boeken in zijn bagage te doen als hij met vakantie gaat.

Het is belangrijk de klant bekend te maken met de voordelen van je product. Niet op de eigenschappen.

Om de voordelen van je product duidelijk te krijgen moet je jezelf verplaatsen in je klant. Welk voordeel heeft de klant aan de eigenschappen van je product? Gebruik hierin je creativiteit.

Hoe maakt je klant zijn keuze?

Hierin zijn bepaalde karaktertrekken te onderscheiden:

  • De beslissingssnelheid. Deze verschilt van persoon tot persoon, maar is ook afhankelijk van je product, de service en de prijs.
  • De beslisser van de koop. Beslist de ouder over de kleding van het kind of het kind zelf. Beide groepen spreek je verschillend aan.
  • Loyaliteit van klanten. De manier waarop je klanten aan je bind, kan een hele reeks marktsegmenten opleveren. Abonnementen, spaarzegels, kortingspasjes.
  • Kwantiteit. Vaak zorgt een klein gedeelte van je klanten voor een groot deel van je omzet. Dit belangrijke kleine gedeelte van je klanten tevreden houden is uiteraard goed voor je onderneming.

 

 

Kortom:

  • Om te begrijpen wie je klanten zijn, kijk dan naar waar ze leven, wat ze doen en hoe ze hun vrij tijd indelen.
  • Om te begrijpen wat je klanten kopen, kijk je naar de eigenschappen, de verpakking, de prijs van je product en waar je product te koop is.
  • Om te begrijpen waarom je klanten kopen, kijk je naar de voordelen waarnaar je klanten op zoek zijn en de manier waarop ze beslissen.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771