Marktsegment


Klanten in groepen indelen – marktsegmenten.

Het is goed om je klanten als mensen te zien en het is verleidelijk om iedereen als je klant te zien. Wie zou jouw mooie product niet willen, toch? Beide opvattingen zijn echter niet zo praktisch om mee te werken.

Want tot wie moet jij je dan richten als iedereen jouw klant is? En hoe kan je elke klant persoonlijk benaderen?

Als je goed naar je (potentiële) klanten kijkt, dan hebben veel van je klanten iets gemeen. Hierdoor kan je jouw klanten in groepen onderverdelen.  Door de marketing en planning van je onderneming af te stemmen op deze groepen kan je veel efficiënter en effectiever werken omdat je beter aan de wensen van je klanten tegemoet kan komen.

Deze groepen klanten heten marktsegmenten.

Om je klanten in een marktsegment onder te verdelen moeten de groepen voldoen aan de volgende eisen:

  • Kan je de groep daadwerkelijk benaderen?
  • Zijn de klanten om dezelfde reden geïnteresseerd in jouw product?
  • Is de groep duidelijk van andere groepen te onderscheidden?

Hoe meer keuze mogelijkheden de klant vraagt of aangeboden kan worden, hoe meer marktsegmenten je kan creëren.

Er bestaat geen goede of verkeerde manier om de markt in segmenten te verdelen.

Er bestaan algemene manieren om de klanten in groepen te verdelen. Maar hoe creatiever je bent om jouw klanten in groepen te verdelen, hoe meer uniek jouw marktsegmenten zijn, hoe effectiever alleen jij het segment aan kan spreken, hoe succesvoller je waarschijnlijk zult zijn.

In het algemeen kan jij je klanten onderverdelen door 3 vragen te stellen:

  • Wie koopt er?
  • Wat kopen zij?
  • Waarom kopen zij?

Maar Laat je creativiteit de vrije loop om nieuwe marktsegmenten te ontdekken.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771