Waarom kopen klanten jouw producten?

Waarom kopen klanten jouw producten?

Wat vinden ze belangrijk? Waarnaar zijn ze op zoek?

Psychologen hebben vastgesteld dat mensen kopen om een behoefte te bevredigen. Mensen willen iets. mensen hebben wensen.

De behoeften van mensen zijn onderverdeelt in vijf groepen:

1.       De elementaire overlevingsdrang . eten, kleding, huis

2.       De hang naar veiligheid, zekerheid en stabiliteit. Banken verzekeringen, beveiligingsystemen, helmen, gordels

3.       Het verlangen ergens thuis te zijn en geaccepteerd te worden. Merk kleding, clubs,

4.       De drang om gezien en benijd te worden en de erkenning van eigenwaarde. Snelle auto’s, dure etentjes,onderscheidingen

5.       Het verlangen naar zelfverwerkelijking. Vakanties, quizzen, cursussen

Motieven ontstaan door de noodzaak om de behoeften te bevredigen. Door motieven worden de mensen de markt opgestuurd om op zoek te gaan naar de bevrediging van een behoefte. Motieven van mensen zijn soms niet wat ze lijken.

Een koeriersdienst bevredigt de behoefte aan zekerheid. Wenskaarten worden verkocht omdat mensen aardig gevonden willen worden en dus ergens bij willen horen. Maar wenskaarten zorgen ook voor een verzekering. De kaart verzekerd de klant dat hij geen schuldgevoel heeft. Bij het kiezen van een baan wordt vaak genoemd dat de ontwikkeling van de persoon en de collegiale sfeer als belangrijkste wordt gevonden, terwijl het salaris het allerbelangrijkste is. Het verlangen om geaccepteerd te worden hebben schoonheidssalons, fitnesscentra etc. opgeleverd.

Je moet uitzoeken door welke motieven de kopers bij hun keuze voor een product werkelijk worden gedreven. Als je weet waardoor de klant wordt gedreven, dan ben je in staat je product op een veel effectievere manier aan te prijzen. Een manier die tot de verbeelding spreekt van je klanten.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771