Hoe accepteert je klant jouw product?

Het besluitvormingsproces gaat in stappen. Je kan invloed uitoefenen op het acceptatieproces van je product. Door inzicht te krijgen in de overwegingen die het koopgedrag van de klant bepalen, zal je beter in staat zijn strategieën te ontwikkelen die de acceptatie voor je product bevorderen.

Het acceptatieproces is opgedeeld in vijf stappen:

1.       Bekendheid: je klant is bekend met je product, maar kent het niet. Het is jouw taak een strategie te ontwikkelen waarbij de klant geïnformeerd wordt.

2.       Interesse: je klant is nieuwsgierig geworden door de publiciteit en zoekt meer informatie. Het is jouw taak de klant van meer gedetailleerde productinformatie te voorzien en blijf aandacht voor het product trekken.

3.       Beoordeling: je klant overweegt het product uit te proberen. Het is jouw taak de beoordeling eenvoudig en de moeite waard te maken.

4.       Probeerfase: Je klant maakt gebruik om je product uit te testen. Het is jouw taak te laten zien dat het product geen risico heeft en makkelijk in gebruik is.

5.       Acceptatie: je klant besluit een regelmatig gebruiker te worden.  Het is jouw taak om strategieën te ontwikkelen om de klant aan je onderneming te binden.

 

Probeer het overzicht te bewaren.

Als je net begint met het analyseren van kanten verlies je dan niet in details. Kijk niet alleen naar het kleine aantal klanten die je kent met hun voorkeuren en gewoonten. Zelfs als je kijkt naar de algemene trends dan is het gemakkelijk te verdrinken in de overdaad aan gegevens.

  • Kijk naar het algemene gedrag van je klanten en de elementaire behoeften die de markt bepalen.
  • Kijk naar de veranderingen in de behoeften van de klant, kijk niet te veel naar de producten die op dat moment gevoerd worden.
  • Kijk naar de strategische mogelijkheden die je onderneming kan ontwikkelen.

Het is zonde wanneer je kansen mist wanneer  je de markt te beperkt ziet en de behoeften van de klant niet herkend. Als je niet weet waar je klanten eigenlijk naar op zoek zijn, dan ben je waarschijnlijk ook niet in staat op effectieve manier aan hun behoeften tegemoet te komen.

Je moet marktgericht zijn in het benaderen van je klanten.Verplaats jezelf in de klant:

  • Beoordeel je product met een onbevooroordeelde blik.
  • Vraag jezelf af waarom en wanneer je zelf behoefte aan het product zou kunnen hebben.
  • Stel dezelfde vraag aan meerdere mensen.
  • Probeer jezelf de wereld voor te stellen zonder jouw product. Waar zou je product door vervangen worden?

Door het beantwoorden van zulke vragen, voed jij je creativiteit. Dit helpt je bij het ontwikkelen van nieuwe strategieën, nieuwe mogelijkheden, ideeën en perspectieven voor je product en onderneming.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771