Analyse van de Klant


de klant

Een belangrijk deel van je planning heeft te maken met het zorgvuldig kijken naar je klanten. Als je een goede inschatting kan maken van je klanten dan is dat uiteindelijk bepalend voor je succes.  Heb je een betere kijk op je klanten dan kan je ze meer bieden dan je concurrenten.

  • Waarom kopen je klanten jouw producten?
  • Wat zijn hun behoeften en motieven?
  • Hoe bepaald de klant zijn keuze?

Soms kan je jouw klanten beter leren kennen door te kijken wie je klanten niet zijn. Lastige klanten, weggelopen klanten, klanten die niet bij je kopen.

Een goede klant brengt een glimlach op je gezicht, die zorgen dat je probleemloos geld verdient. Deze klanten wil je aan je binden en geregeld terugzien.  Je moet je klanten zoveel mogelijk persoonlijk aan kunnen spreken en zoveel mogelijk individuele service kunnen verlenen.

Succesvolle ondernemingen kennen hun klanten.  Zij maken profielen van allerlei categorieën klanten. Op die manier is elke groep persoonlijk te benaderen.

Ondernemingen analyseren op:

  • Geografische gegevens
  • Leeftijd, geslacht, beroep, inkomen en culturele achtergrond
  • Hobby’s, vakantiebestemming, restaurantbezoek,etc.

Deze marktsegmenten kan je aanspreken op hun interesse of behoefte. Voor jou is het natuurlijk lastig om een duur marktonderzoek te starten. Kijk hoe andere ondernemingen dit onderzoeken. Sommige vragen naar de postcode, laten registratie of garantiebewijzen invullen. Vraag naar gegevens om je klanten te helpen, maar wees voorzichtig omdat veel vragenstellerij irritant overkomt.

Zijn er slechte klanten?

Ja. Dat zijn de klanten die zodanige eisen aan je stellen en je dingen vragen waar je niet goed in bent dat de winsten niet tegen de kosten opwegen.

Dit staat bekend als het 80/20 principe. Tachtig procent van je onderneming wordt gedragen door twintig procent van je klanten. Deze twintig procent zijn je goede klanten. Deze twintig procent wil je tevreden houden.

Zoek uit wie je lastige klanten zijn. Maak er goede klanten van of stuur ze naar je concurrenten.

Er zijn consumenten die niet bij jou kopen. Dit moet je niet zien als falen van jezelf. Je kan deze consumenten zien als nieuwe mogelijkheden. Zie het als uitdaging om te achterhalen waarom deze mensen niet bij je kopen. Deze mensen kunnen jou goed vertellen wat jij hun niet kan bieden. Op deze manier kan je uitvinden wat de markt werkelijk belangrijk vindt. Luister goed naar mensen hoe pijnlijk dat ook kan zijn.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771