Verkorte analyse

Neem een moment de tijd om de vragenlijst in te vullen voor een korte de branche-analyse:

Over de structuur:

Aantal concurrenten in de branche? Veel,redelijk,weinig,

De branche wordt door meerdere grote ondernemingen gedomineerd?  ja,nee

Het gezamenlijke marktaandeel van de drie grootste ondernemingen in de branche is? 40%, er tussenin, 80%

Over welke periode wordt door de invoering van nieuwe technologieën de wijze van zakendoen in de branche veranderd? 1 jaar, 5 , 10

De drempels die anderen ondernemingen ervan weerhouden om ook actief te woren in de branche zijn?  Hoog, gemiddeld, laag,

De drempels die ondernemingen ervan weerhouden om de branche te verlaten zijn? Hoog, gemiddeld, laag

Over de markt:

De vraag naar de producten in de branche?  Groeiend, stabiel, afnemend

Er is sprake van een markt die nog niet is aangeboord maar waar de branche wel voordeel uit kan halen  ja, mogelijk, nee

De mogelijkheid en de diversiteit van de brancheproducten zijn?  Uitgebreid , gemiddeld, beperkt

De aanschaf van de brancheproducten wordt bij de klant voornamelijk bepaald door de prijs?  Ja, nee

De klant kan alternatieve producten gebruiken in plaats van de brancheproducten?  Makkelijk, gemiddeld, nee

Over de relaties:

Leveranciers aan de branche hebben veel invloed op de leveringsvoorwaarden?  Ja , nee

De klanten hebben, met het oog op het brancheproduct, veel mogelijkheden om af te dingen? Ja , ne

Distributeurs hebben veel macht en spelen een zeer belangrijke rol in de branche?  Ja, nee

Over de financiën:

De totale kosten binnen de branche zijn?  Dalend , stabiel , stijgend

De winstmarges in de branche zijn? Groot, gemiddeld, klein

Bedankt voor het invullen van de vragenlijst.

Ik hoop dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan een beter inzicht in de markt waarin je actief bent.

 

Gegevens

Het is helaas niet altijd eenvoudig de hand te leggen op informatie die je nodig hebt. Vaak ben je aangewezen op gegevens die anderen je willen verstrekken. Soms zijn gegevens helemaal niet te achterhalen. Het kan ook zijn dat de hoeveelheid informatie zo overweldigend is dat het een probleem is de krenten uit de pap te vissen. Je kunt eventueel grip krijgen op de informatie door gebruik te maken van diensten die via internet beschikbaar zijn om gericht te zoeken naar informatie die je nodig hebt.

  • Overheidsbronnen – op ministerieel niveau of op provinciaal of stedelijk niveau.
  • De kamers van koophandel – behalve algemene informatie vind je hier ook gegevens over specifieke bedrijven.
  • Bobliotheken – boeken, periodieken en soms zelfs jaarverslagen van ondernemingen
  • Scholen en universiteiten – hier lopen een keur aan specialisten rond. Als je contact weet te leggen met een specialist die op hoogte is van jouw branche, dan loont een goed gesprek de moeite.
  • Online gegevens – er zijn bedrijven die zich specialiseren in het geven van informatie over verschillende branches. Deze gegevens zijn meestal prijzig. Onderzoek de mogelijkheid om eerst als bezoeker rond te kijken. Verder is er enorm veel informatie te krijgen als je gaat surfen over het internet. Er is zeer veel bruikbare branche-informatie te vinden op het internet.
  • Direct zakelijk contact – probeer de afdeling public relations eens van een bedrijf.
  • Branche organisaties


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771