Markt

Concurrentie op de markt heeft alles te maken met potentiële consumenten, want zij vormen de afzetmarkt.

De omvang van de markt

De omvang van een bepaalde markt zegt veel over de ontwikkelingen die er in de toekomst plaats zullen vinden, zeker waar het gaat om de concurrentiepositie.

Je wint de jackpot als je een kleine markt tot een grote markt om kunt vormen door een gat in de markt aan te boren.

Probeer in te schatten wat de omvang van de markt is, gelet op de huidige toepassingen, en probeer een andere invalshoek te vinden of andere toepassingen te bedenken waarmee je de markt nieuwe impulsen zou kunnen geven.

Internet heeft de markt enorm doen toenemen. Grenzen vervagen en “iedereen”kan bereikt worden. Dit heeft het aantal potentiële klanten enorm doen toenemen.

Je kan het afzetgebied laten toenemen door een joint venture aan te gaan met een mede-internet ondernemer door klanten of klantbestanden te gebruiken van elkaar. Affiliate marketing voor jouw product toepassen is ook een goede optie om je bereik te vergroten.

Groeimarkt

Als grote markten goed nieuws zijn, dan zijn markten waarin een explosieve groei plaatsvinden geweldig nieuws en overal zullen de concurrenten als paddestoeklen uit de grond schieten.

Beoordeel de schommelingen in de omvang van de markt, zoals die zich de afgelopen vijf jaar hebben voorgedaan.

De omvang van de markt en de snelheid waarmee de markt groeit, zijn bepalend voor de vraag hoe fel de concurrentiestrijd is en zal worden.

 

Product keuze

De overeenkomsten en verschillen tussen de producten of diensten in een bepaalde markt leveren gegevens op over de productdifferentiatie. Als producten erg veel op elkaar lijken dan is de prijs van doorslaggevend belang voor de klant. Als de producten in een bepaalde branche onderling verschillen en iets unieks of speciaals hebben dan is het succes afhankelijk van de populariteit van het product.

Kijk met een onbevooroordeelde blik naar de producten of diensten die door de drie grootste concurrenten in je branche op de markt worden gebracht. In hoeverre lijken ze op elkaar? Wat maakt ze eenmalig of speciaal? Zoek uit hoe je eigen producten gedifferentieerd kunnen worden. Als je product bijzondere kenmerken heeft, zal je concurrrentiepositie niet enkel meer door de prijs van het product worden bepaald.

Alternatieven

Het gevaar van alternatieve producten- nieuwe producten op de markt- is zeer reëel, vooral in markten die snel veranderen en waar een hevige concurrentiestrijd heerst.

Door de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe technologieën zijn er in veel markten nieuwe alternatieven voor producten ontstaan.

  • In de speelgoedbranche is veel veranderd. Van lego naar de Xbox of gameboy. De modelfabrikant Märklin heeft het niet gered.
  • Skype is een bedreiging voor de telefonie omdat de kosten aanzienlijk lager zijn.
  • De film en muziekindustrie is volkomen veranderd.
  • Dit staat ook te gebeuren in de boeken handel, met de komst van de ereaders en digitale boeken.

Welk bedreiging of welke mogelijkheid ligt er voor jou in de toekomst?


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771