Financiën

Het succesvol plannen van zaken hangt af van een degelijke berekening van de financiële aspecten.

Kosten

Met een beetje moeite zijn de algehele kosten van een product of een dienst op te delen in verschillende posten. Bijvoorbeeld:

  • Ontwikkeling
  • Grondstoffen
  • Fabricage
  • Assemblage
  • Distributie
  • Marketing
  • Serviceverlening
  • Overhead

Het kostenprofiel dat zo ontstaat behoort voor ondernemingen die in dezelfde branche ongeveer gelijk te zijn. Je kan kosten besparen door te kijken waar de kosten het hoogste zijn en vervolgens die kosten te beperken.

Een andere manier om kosten te besparen is om een samenwerking aan te gaan tussen een leverancier en een afnemer van grondstoffen op het gebied van voorraadbeheer.

Een andere vorm van kostenbesparing kan je realiseren door gedeeltelijk taken over te nemen in het distributiesysteem. Luchtvaartmaatschappijen verkopen nu zelf tickets via internet, terwijl je vroeger naar het reisbureau moest voor een ticket. De kosten van de commissie voor het reisbureau worden bespaard en kunnen eventueel als kortingen aan de klant worden gegeven om de omzet te verhogen.

Winstmarge

Branches hanteren veelal hun eigen vuistregels waar de winstmarges betreft: hoeveel geld denkt men te kunnen verdienen na aftrek van alle kosten.

Schommelingen in de winstmarges hangen over het algemeen samen met de productiecapaciteit. Kortom het marktaanbod.

  • Wordt de markt gekenmerkt door sterke prijsschommelingen?
  • Hoe lang duurde de prijsschommelingen tussen het laagste en het hoogste punt tot nu toe?
  • Hebben winstmarges van je eigen onderneming veranderingen van betekenis ondergaan in het laatste jaar of in de laatste twee of vijf jaar?
  • Welke kant lijkt het met de winstmarges op te gaan?
  • Denk je dat de veranderingen in de winstgevendheid invloed hebben op het aantal concurrenten of op de felheid van de concurrentie in de komende jaren?

De winstmarges kunnen in de branche onder druk komen te staan door internet. Mensen vergelijken prijzen of sluiten zich aan bij initiatieven om samen in te kopen zodat de onderhandelingspositie om kortingen te verkrijgen sterker wordt. Dit kan gevaren meebrengen voor de branche, doordat bedrijven zich teveel gaan concentreren op de prijs. De winstgevendheid staat dan sterk onder druk.

Om dit te voorkomen kunnen bedrijven consumenten aan zich binden. Ondernemingen die veel informatie hebben over hun klanten kunnen die gebruiken om de klanten aan hun dienstverlening aan die klanten te verbeteren. Kunnen op klantenwensen inspelen en klantspecifieke aanbiedingen doen.

Een andere vorm van klantenbinding kan verkregen worden door een loyaliteitsprogramma. Spaarpunten, cadeaus of kortingen kunnen verdient worden door bij het bedrijf te kopen.

Het internet heeft de druk op de winstmarge opgevoerd, maar je kan onafhankelijk van de prijs werken door je te onderscheidden van je concurrenten of klanten aan je te binden.

Als je een succesvolle onderneming voor ogen staat, dan zul je de kosten laag moeten houden en de winsten hoog.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771