Ondernemingsplan


Het ondernemingsplan is niet iets waar een ondernemer van op het puntje van zijn stoel gaat zitten. Toch is het belangrijk om je richting en je route te bepalen. Je effectiviteit en efficiëntie te optimaliseren of om derden geïnteresseerd te maken voor jouw onderneming. Belangrijk daarbij zijn:

  • Je kernwaarden en richting voor de toekomst.
  • Een analyse van kansen.
  • Beoordeling van je kansen. (SWOT)
  • De mogelijkheden in de markt.
  • De toekomstverwachting.
  • De strategie.
  • De financiën.
  • Het ondernemingsplan verzilveren.

Kernwaarden en richting voor de toekomst.

Wat is een ondernemingsplan? Hoe maak je een ondernemingsplan? Wat staat in een goed ondernemingsplan? Hoe stel je een ondernemingsplan op? Hoe bepaal je de route van de onderneming? Hoe stel je een ondernemingsmissie op? Hoe kies je de juiste richting van je onderneming?Verhoog je effectiviteit en efficiëntie. Lees verder over het maken van een ondernemingsplan.

Een analyse van kansen.

Het opstellen van een ondernemingsplan begint met de analyse. De kwaliteit van een ondernemingsplan wordt uiteindelijk bepaald door de analyse en de veronderstellingen die eraan ten grondslag liggen. Door de externe analyse bepaal je de  kansen en bedreigingen voor de onderneming en door de interne analyse bepaal je de sterke en zwakke punten van de onderneming. Lees verder over het maken van een analyse.


20 Tips en E-boeken om

je website te verbeteren

Ontdek hoe jij je website kan verbeteren.

Vul je naam en emailadres in, dan ontvang je Gratis Eboeken en tips om geld te verdienen op internet.

Veel leesplezier en Succes!

 

“Maak meer winst op internet'” maakt alle stappen om Geld te verdienen op internet simpel.
De gids van beginner tot expert om Geld te verdienen op internet!
Wil jij Geld verdienen in crisistijd?
Vergroot je inkomen!


Maak Meer Winst op Internet
171 Pagina’s Informatie
5 gratis e-boeken extra
Niet goed geld terug!

Maak Meer Winst op Internet

Artikelen over het Ondernemingsplan:

Hoe maak ik een ondernemingsplan?
–Wat staat in een ondernemingsplan?
–Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
–Hoe stel je de ondernemingsmissie op?
–Hoe stel ik doelstellingen en deeldoelstellingen op?
–Ondernemingswaarden
–Vragenlijst voor de ondernemer
–Ondernemingsvisies

 

De Analyse
De analyse van de maatschappij als geheel
–Demografische factoren
–Sociaal/Culturele factoren
–Technologische factoren
–Ecologische factoren
–Politiek/Juridische factoren
–Economische factoren
Analyse van de Markt
–Structuur
–Markt
–Relaties
–Financiën
–Verkorte analyse
Analyse van de Klant
–Waarom kopen klanten jouw producten?
–Hoe bepalen de klanten hun keuze?
–Hoe accepteert de klant jouw product?
Marktsegment
–Wie koopt er?
–Wat kopen zij?
–Waarom kopen zij?
–Hoe vind je jouw marktsegment?

 

Download Gratis E-boeken:

Hot Insider Secrets
Het geheim van Succes op Internet
Verandering gaat niet vanzelf

 

Contactgegevens

RU Curious?
Stierstraat 47x
318BK Dordrecht
Email: contact@rucurious.nl
KvK: 24488771