Directe Concurrenten

Wat is de waarde van directe concurrenten?

De waarde van directe concurrenten vraag je jezelf af??

Ze zitten mij dwars en stelen mijn klanten. Hebben directe concurrenten dan waarde voor mij?

De reden dat wij concurrenten vervelend vinden is omdat ze ons dwingen actief en alert te zijn.

Hoe meer je af weet van je directe concurrenten hoe beter je in staat bent om uit te zoeken wat ze van plan zijn. Dit help je te onderscheiden van je directe concurrentie Jezelf onderscheiden is de grootste waarde die je kan bezitten cialis 100mg. Je onderscheiden van je directe concurrenten zodat je opvalt bij de keuze van de klant. Dit levert je meer klanten op, meer omzet en meer winst.

Directe concurrenten dwingen je scherp te blijven.
Ze dwingen je klanten tevreden te stellen.
Ze komen met nieuwe ideeën en soms hele markten.

Maar dit levert ons juist voordeel op.
Ondernemingen worden hier sterker van en markten worden vergroot.

Direct concurrentie is een kracht waarmee rekening gehouden moet worden vanwege de macht van de consument. Door de concurrentie hebben de klanten een keuze. We weten dat de klanten hun keuze bepalen op grond hun behoeften. De klant gaat een vergelijking maken tussen de producten die aangeboden worden die bij hun behoeften passen. Ze maken een vergelijking van de voordelen die het product voor ze heeft, uiteraard afgezet tegen de prijs van het product.

Dit levert een bepaalde waarde op dat het product heeft voor de klant.
Er vindt een transactie plaats, een verkoop, als de waarde van het product voor de klant hoger is dan de prijs die hij ervoor moet betalen. De keuze valt op jouw product als jij hier als meest gunstig voor de klant uitspringt. Jezelf op een positieve manier onderscheiden van je concurrentie geeft je extra waarde bij de keuze van je klant.

Herken je directe concurrenten.

Door de toegevoegde waarde van je concurrenten is het belangrijk te weten wie je directe concurrenten zijn. Door over de volgende informatie te beschikken kan je een methode vinden om te bepalen welke concurrenten een potentiële bedreiging vormen voor jouw product of onderneming.

Stel jezelf de volgende vragen:

  • Hoe bepaalt de klant zijn keuze?
  • Hoe gebruikt de klant zijn product?
  • Wat zijn de mogelijkheden van je concurrenten?
  • Wat zijn de strategieën van je concurrenten?

Dit is natuurlijk allemaal lastig te bepalen. De beste manier is om te kijken vanuit het perspectief van de klanten.

Hoe bepaalt de klant zijn keuze?

Heel kort: ze wegen de voordelen van de producten af tegen de kosten.

Is de keuze eenmaal bepaal welk product ze willen, dan gaan ze de meest geschikte leverancier erbij zoeken. Jij! Je hebt een enorme voorsprong op je directe concurrenten als de klant het eerste bij jouw winkel naar binnen loopt. Op internet betekend dit dat je gevonden moet worden door de klant. Het beste wordt je gevonden als je bovenaan de zoekresultaten in Google staat. De bovenste link in Google ontvangt 40 procent van de bezoekers. Dit levert bezoekers op. Dit levert klanten op. Dit levert winst op.

Hoe kom je bovenaan in de zoekresultaten van Google?

Door beter te zijn dan je concurrenten. Door een betere website te maken dan je concurrenten. Je kunt beter worden dan je directe concurrenten door van ze te kennen en van ze te leren. Als je weet wie je directe concurrenten zijn, hoe hun website werkt en wat hun strategie is, dan heb je de meest waardevolle kennis in bezit om je te onderscheidden va je directe concurrenten en om het beter te doen. Succes met je concurrenten!

, , ,

No comments yet.

Geef een reactie